Publikacja aktualności 'Wnioski w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, ulg) - podatek od nieruchomości, rolny, leśny - dotyczy osób fizycznych'
KARTA INFORMACYJNA - WF V
Wydział Finansowy
ul. 3 Maja 9A, 83-400 Kościerzyna
www.koscierzyna.gda.pl
tel. 058 680 23 00
fax. 058 680 23 20
e-mail: urzad@koscierzyna.gda.pl
WNIOSKI W SPRAWACH ULG (UMORZEŃ, ODROCZEŃ, RAT) - PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNY, LEŚNY - DOTYCZY OSÓB FIZYCZNYCH
I. PODSTAWA PRAWNA:
art. 67a § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U z 2018r poz. 800 ze zm.) art. 1-5 ustawy z dn. 30.04.2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t. j. .Dz. U. .z 2018r. poz. 362 ze zm.) oraz art. 3 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18.12.2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de minimis (Dz. U. UEL z 2013r. Nr 352, s.5).
II.WYMAGANE DOKUMENTY:
1. W zależności od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać wnosi:
- Wniosek w sprawie ulg podatkowych (WF–2)
- TUTAJ .PDF
- TUTAJ .DOC
2. Załączniki:
- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków - za ostatnie 3 miesiące,
- kopie odcinków emerytur lub rent,
- potwierdzenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (ksero pobieranego zasiłku),
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.),
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę (kopie rachunków, dowodów zapłaty),
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie opłat i rachunków za czynsz, światło, gaz, TV, i inne),
- kopia orzeczenia sądu w sprawie rozwodu oraz wysokości zasądzonych alimentów,
- kopia deklaracji podatkowych opatrzonych datownikiem Urzędu Skarbowego (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą),
- kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego,
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
III. OPŁATY:
Opata skarbowa:
- za wydanie decyzji o odroczeniu terminu płatności i rozłożeniu na raty 10 zł
- wolne od opłaty skarbowej są wnioski o umorzenie podatku.
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do miesiąca - od dnia wszczęcia postępowania
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Finansowy.
- Składanie dokumentów – Biuro Obsługi Mieszkańca - na parterze Urzędu Miasta.
- Załatwienie sprawy:
- Stanisława Zabrocka pokój nr 31 tel. 58/680-23-14 lub 58/680-23-00 - odroczenia, raty
- Justyna Jabłońska pokój nr 30 tel. 58/680-23-31 lub 58/680-23-00 - umorzenia
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VII. UWAGI:
- W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w wydziale prowadzącym sprawę.