Publikacja aktualności '17. Wymeldowanie w trybie administracyjnym'
KARTA INFORMACYJNA
URZĘDU MIASTA W KOŚCIERZYNIE
Wniosku w sprawie wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego w trybie administracyjnym
Wniosek o wymeldowanie w trybie administracyjnym- POBIERZ
I. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2010r. Nr 217 poz.1427 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.: Dz. U. z 2013r. poz.267 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j.: Dz. U. z 2014r. poz.1628 z późn.zm.)
II. WYMAGANE DOKUMENTY – ZAŁĄCZNIKI
- Wniosek o wymeldowanie w trybie administracyjnym.
- Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu / nieruchomości – oryginał do wglądu.
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
- Kserokopie innych dokumentów potwierdzających fakty opisane we wniosku (np. sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję) (oryginały do wglądu).
- Dowód osobisty lub paszport.
III. TERMINY I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY.
1) Postępowanie administracyjne kończy się w ciągu miesiąca od złożenia wniosku o wymeldowanie decyzją administracyjną, a w sytuacjach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy lub dłużej.
2) Postępowanie administracyjne kończy się wydaniem decyzji o:
- wymeldowaniu z pobytu stałego (z adresu wskazanego we wniosku),
- wymeldowaniu z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące (z adresu wskazanego we wniosku),
- odmowie wymeldowania z pobytu stałego (z adresu wskazanego we wniosku),
- odmowie wymeldowania z pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące
(z adresu wskazanego we wniosku).
3) Wymeldowanie następuje po stwierdzeniu ostateczności decyzji.
IV. OPŁATY
1) 10,00 zł za wydanie decyzji administracyjnej. Termin wniesienia opłaty: najpóźniej w dniu składania wniosku.
Opłatę skarbową należy opłacić:
- za pośrednictwem Banków bądź Poczty (według obowiązujących cenników oraz taryf),
- w kasie Urzędu Miasta Kościerzyna (bez dodatkowych opłat),
- na rachunek bankowy:
Gmina Miejska Kościerzyna
Numer konta: 40 1160 2202 0000 0002 2364 6194 z dopiskiem - „za wydanie decyzji administracyjnej - wymeldowanie, imię i nazwisko wnioskodawcy„
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych
Ewidencja Ludności i Dowodów Osobistych, parter Urzędu Miasta Kościerzyna
Ul. 3 Maja 9A
83-400 Kościerzyna
58 680 23 64 lub 58 680 23 65
Skrzynka podawcza ePUAP nr: /or2857uvgs/skrytka
- TRYB ODWOŁAWCZY
1) Odwołanie wnosi się do Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Kościerzyna, który to rozstrzygnięcie wydał.
2) Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
- Poprzez skrzynkę kontaktową ePUAP, o ile Odwołujący posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub Profil Zaufany ePUAP.
- Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
3) O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego.
4) Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
VII. POZOSTAŁE INFORMACJE I UWAGI
1) Wymagane dokumenty należy dostarczyć do Urzędu na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej e-PUAP - o ile Wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP.
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć bezpośrednio w urzędzie w godzinach jego pracy.
2) W przypadku braków formalnych w dostarczonych dokumentach Wnioskodawca zostanie pisemnie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.
3) Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu trwale, dobrowolnie lub w wyniku orzeczenia sądu.
4) Burmistrz Miasta Kościerzyna wydaje na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
5) Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego organ ewidencji ludności prowadzi postępowanie wyjaśniające (tzn. ustala czy osoba faktycznie trwale i dobrowolnie opuściła lokal, z którego ma nastąpić wymeldowanie, przesłuchuje strony oraz świadków, przeprowadza oględziny przedmiotowego lokalu). O terminie dokonywania przez organ czynności wyjaśniających Wnioskodawca jest informowany odrębnymi pismami.
6) W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu.