04. Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej
Podstawa prawna:
Art. 43 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców oraz art. 9b ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Wymagane dokumenty:
Oświadczenie do wniosku o wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Wyjaśnienia:
Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o prawie przedsiębiorców.
Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zwany dalej "rejestrem", prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
Opłaty
Opłata skarbowa za wpis do Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania, odpadów komunalnych 50 zł - zgodnie z pkt 36 ppkt 9a części I ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej. Opłatę uiszcza się w dniu złożenia wniosku.