Wniosek w sprawie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
KARTA INFORMACYJNA
URZĘDU MIASTA W KOŚCIERZYNIE
Wniosku w sprawie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
/SM IV/
I. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 1870 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2018r. poz. 1044 z późn. zm.).
II. WYMAGANE DOKUMENTY – ZAŁĄCZNIKI
- Wniosek o wydanie zezwolenia
- Załączniki:
1.Opinie właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego, które muszą zawierać informacje o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
2. Graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa wraz z jego opisem, zawierający:
a) Oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
b) Oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
c) Oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
d) Informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
3. Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępniania go uczestnikom imprezy masowej,
4. Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępniania ich uczestnikom imprezy masowej,
5. Informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego, w tym informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej na imprezę o podwyższonym ryzyku oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, o stanie liczebnym, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służb porządkowej i informacyjnej. Liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej określa się w następujący sposób: - co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej.
W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej.
6. Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa),
7. Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,
8. Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
9. Polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez masowych, na które wstęp jest odpłatny
10. Pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki,
11. Informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
III. TERMINY ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zawiadomienie powinno być złożone nie później niż 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia.
Zezwolenie wydaje się albo odmawia jego wydania w terminie co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.
IV. OPŁATY
- za wydanie decyzji – 82 zł
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Straż Miejska – Tomasz Smuczyński
Wniosek należy złożyć w BOM Urzędu Miasta
VI. TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu wydającego.
Odwołanie od decyzji podlega rozpoznaniu w terminie 4 dni od dnia wniesienia odwołania.