Wnioski w sprawach ulg (umorzeń, odroczeń, ulg) - podatek od środków transportowych - dotyczy osó fizycznych
KARTA INFORMACYJNA - WF VI
Wydział Finansowy
ul. 3 Maja 9A, 83-400 Kościerzyna
www.koscierzyna.gda.pl
tel. 058 680 23 00
fax. 058 680 23 20
e-mail: urzad@koscierzyna.gda.pl
WNIOSKI W SPRAWCH ULG (UMORZEŃ, ODROCZEŃ, RAT) - PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH - DOTYCZY OSÓB FIZYCZNYCH
I. PODSTAWA PRAWNA:
art. 67a § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r.- Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U z 2018r poz. 800 ze zm.) art. 1-5 ustawy z dn. 30.04.2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t. j..Dz. U..z 2018r. poz. 362 ze zm.) oraz art. 3 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18.12.2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu UE do pomocy de minimis (Dz. U. UEL z 2013r. Nr 352, s.5).
II. WYMAGANE DOKUMENTY:
1. W zależności od ulgi z jakiej chce podatnik skorzystać wnosi:
- Wniosek w sprawie ulg podatkowych
- TUTAJ.PDF
- TUTAJ.DOC - Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
2. Załączniki:
- zaświadczenie o dochodach obojga małżonków,
- zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego (ksero pobieranego zasiłku),
- potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, rachunki za leki, itp.),
- potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę,
- udokumentowane wydatki ponoszone na utrzymanie mieszkań (kopie opłat i rachunków za czynsz, światło, gaz, TV i inne,
- orzeczenie sądu w sprawie rozwodu oraz wysokość zasądzonych alimentów,
- kopia deklaracji podatkowych opatrzonych datownikiem Urzędu Skarbowego (dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą),
- kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętego kredytu bankowego,
- inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego,
- dokumenty potwierdzające ewentualną kradzież pojazdu,
- umowy kupna - sprzedaży pojazdów.
III. OPŁATY:
Opata skarbowa:
- za wydanie decyzji o odroczeniu podatku lub rozłożeniu na raty 10 zł.
- wolne od opłaty skarbowej są wnioski o umorzenie podatku.
IV. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do miesiąca - od dnia wszczęcia postępowania
V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Finansowy.
- Składanie dokumentów – Biuro Obsługi Mieszkańca - na parterze Urzędu Miasta.
- Załatwienie sprawy:
ü Jolanta Krut - Borowska pokój nr 32 tel. 58/680-23-15 lub 58/680-23-00
VI. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu Miasta).Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VII. UWAGI:
- W przypadku niezałatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa).
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w wydziale prowadzącym sprawę.