Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Miejska Kościerzyna
Menu góra
Strona startowa Deklaracja dostępności
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Deklaracja dostępności, bieżące, menu 353 - BIP - Gmina Miejska Kościerzyna”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp

Urząd Miasta Kościerzyna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej

Data publikacji strony internetowej: 01.09.2020

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01.09.2020

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

  • zamieszczone informacje w postaci załączników są w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji, zamieszczone załączniki nie mają wskazanego rozszerzenia i wielkości pliku do pobrana,
  • dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych
  • zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Urzędu Miasta Kościerzyna.

Data sporządzenia deklaracji

Deklarację sporządzono dnia 22.09.2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przez podmiot publiczny.

Aktualizacja deklaracji: 30.03.2022r.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:

  • ALT + 0 - powrót na początek strony
  • ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
  • ALT + 2 - przejście do treści głównej
  • ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
  • ALT + 4 - przejście do menu górnego
  • ALT + 5 - przejście do menu lewego
  • ALT + 6 - przejście do menu dolnego
  • ALT + 7 - przejście do menu bocznego
  • ALT + 8 - przejście do mapy serwisu

W przypadku przeglądarki Firefox zamiast kalwisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast kalwisza ALT należy użyć Command + ALT.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krzysztof Recław, k.reclaw@koscierzyna.gda.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 605-575-521. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta Kościerzyna prowadzi swoją działalność i obsługę interesantów w dwóch budynkach zlokalizowanych przy ul. 3 Maja 9a  i przy ul. Młyńskiej 15.

Budynek administracyjny Urzędu Miasta Kościerzyna zlokalizowany przy ul. 3 Maja 9a jest budynkiem 4 – kondygnacyjnym. Na przyległym parkingu dla pracowników i petentów wyznaczono 2 miejsca postojowe na samochody dla osób niepełnosprawnych. Przy wejściu do budynku znajduję się podjazd dla osób niepełnosprawnych wyposażony w poręcze.  Szerokość głównych drzwi wejściowych i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.  W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Biuro Obsługi Mieszkańców znajduje się na parterze po prawej stronie od wejścia do budynku. Można w nim uzyskać niezbędne informacje jak poruszać się po budynku i o dostępnych usługach wsparcia. Toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, jest ona wyposażona w specjalne uchwyty i posiada przestrzeń do przesiadania. Komunikację pionową w budynku zapewnia klatka schodowa wyposażona w jednostronne poręcze i okrągłe pochwyty oraz winda dostosowana dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym. Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do wyznaczonych stanowisk w urzędzie miasta, gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi; urzędnik za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego; tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem; rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym albo z usługi można skorzystać także nie wychodząc z domu; usługa dostępna jest pod linkiem https://pzgomaz.com/announcement?customer=GM_Koscierzyna. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna.

Budynek Straży Miejskiej w Kościerzynie lokalizowany przy ul. Młyńskiej 15 jest budynkiem 1 – kondygnacyjnym. Na przyległym parkingu dla pracowników i petentów wyznaczono 2 miejsca postojowe na samochody dla osób niepełnosprawnych. Przed wejściem do budynku znajduje się jeden stopień schodów oraz podjazd niedostosowany dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.  W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Obsługa klientów odbywa się przy okienku znajdującym się w głównym holu. Można w nim uzyskać niezbędne informacje o dostępnych usługach wsparcia. W budynku nie ma toalety dla klientów. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym. Z usługi tłumacza języka migowego online można skorzystać poprzez zgłoszenie się ze swoją sprawą do wyznaczonego stanowiska w budynku urzędu miasta (przy ul. 3 Maja 9a), gdzie znajduje się oznakowane stanowisko z dostępem do usługi; urzędnik za pośrednictwem komputera z kamerą połączy się z tłumaczem języka migowego; tłumacz będzie pośredniczył w rozmowie między klientem a urzędnikiem; rozmowa odbywa się w czasie rzeczywistym. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.

 

Załącznik:

Raport o stanie zapewniania dostępności- TUTAJ

Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami - TUTAJ

 

 

 

Metryka

sporządzono
2020-10-21 przez Szkobel Sławomir
udostępniono
2020-10-21 00:00 przez Recław Krzysztof
zmodyfikowano
2022-03-30 14:40 przez Recław Krzysztof
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
1794
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.