Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Gmina Miejska Kościerzyna
Menu góra
Strona startowa Gmina Miejska Kościerzyna Urząd Miasta Kościerzyna Komórki organizacyjne Urząd Stanu Cywilnego Zadania Urzędu Stanu Cywilnego
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zadania Urzędu Stanu Cywilnego, bieżące, menu 333 - BIP - Gmina Miejska Kościerzyna”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Zadania Urzędu Stanu Cywilnego

Zadania Urzędu Stanu Cywilnego

1. przyjmowanie zgłoszeń i sporządzanie protokołu zgłoszenia urodzenia dziecka,

2. sporządzanie protokołów przyjęcia oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,

3. przyjmowanie zgłoszeń i sporządzanie protokołów zgłoszenia zgonu,

4. prowadzenie archiwalnych ksiąg stanu cywilnego, prowadzenie akt zbiorczych,

5. wydawanie wypisów z ksiąg stanu cywilnego i zaświadczeń dotyczących tych ksiąg,

6. aktualizowanie przechowywanych ksiąg stanu cywilnego,

7. przyjmowanie oświadczeń woli:

  • o wstąpieniu w związek małżeński,
  • o uznaniu ojcostwa,
  • o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
  • o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem rozwiązanego związku małżeńskiego,
  • o zmianie imienia dziecka w terminie 6 m-cy od dnia urodzenia,

8. wydawanie zaświadczeń koniecznych do zawarcia związku małżeńskiego podlegającego prawu wewnętrznemu kościoła albo innego związku wyznaniowego,

9. wydawanie zezwoleń na skrócenie ustawowego terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego,

10. wydawanie zgody na zawarcie małżeństwa poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego,

11. odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,

12. sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego, uzupełnianie aktów stanu cywilnego na wniosek strony,

13. wpisania do krajowej księgi stanu cywilnego aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu sporządzonego za granicą,

14. występowanie do sądu z wnioskiem o unieważnienie aktów stanu cywilnego,

15. wydawanie decyzji administracyjnych o zmianie imion i nazwisk,

16. występowanie do Wojewody Pomorskiego o unieważnienie jednego z aktów stanu cywilnego stwierdzającego to samo zdarzenie,

17. prowadzenie korespondencji konsularnej,

18. przekazywanie wniosków dotyczących 50-lecia pożycia małżeńskiego do Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz organizowanie uroczystości związanych z jubileuszami pożycia małżeńskiego,

19. kompletowanie i przesyłanie do GUS danych statystycznych dotyczących urodzeń, małżeństw i zgonów,

20. wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej osobom posiadającym obywatelstwo polskie
w celu zawarcia małżeństwa poza granicami kraju,

21. wpisywanie do ksiąg stanu cywilnego przypisków nadesłanych z innych USC dotyczących zgonu, małżeństwa,

22. przesyłanie akt zbiorczych w przypadku zawarcia ślubu konkordatowego w parafii nie znajdującej się na terenie miasta lub gminy Kościerzyna,

23. gromadzenie oraz aktualizacja danych z zakresu rejestracji stanu cywilnego w rejestrze PESEL,

24. przekazywanie ksiąg stanu cywilnego wraz z aktami zbiorowymi do Archiwum Państwowego w Gdańsku po upływie 100 lat od zamknięcia aktów urodzeń i po upływie 80 lat od zamknięcia aktów małżeństw i zgonów,

25. konserwacja, dbanie o należyty stan ksiąg stanu cywilnego.

Metryka

sporządzono
2021-01-27 przez Szkobel Sławomir
udostępniono
2021-01-27 00:00 przez Szkobel Sławomir
zmodyfikowano
2021-01-27 14:46 przez Szkobel Sławomir
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
2486
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.